28 mei 2013

Zoveel gebeurd...

Schandalig, ik weet het....
Beloven dat je meer in blogland zult verkeren en vaker berichtjes zult gaan plaatsen, maar er daarna alleen maar nog langer over doen voor je weer met een nieuwe post komt...
Maar er is in die tussentijd ook zoveel gebeurd en nog steeds aan de gaande.
De hoofdpijnen zijn nog altijd het geijkte verhaal en ik heb nog steeds niet het ei van Columbus gevonden hiervoor, 
vervolgens een weer teruggekeerde hernia voor zijn derde jaar op rij...
Maar ook nog zoveel leukere dingen!!

En over die leuke dingen ga ik nu even bijkletsen, want ze zijn té leuk om niet te delen...het waren ook van die lang gekoesterde dromen, van die "vingers gekruiste" momentjes die nu toch werkelijkheid zijn geworden...
Want ik heb nu een eigen website en webshop, wat een gedoe voor ik die een beetje in elkaar had, 
en uiteindelijk heeft manlief het maar overgenomen omdat ik er niet echt het geduld voor wist op te brengen. Hij heeft een nieuwe opzet gemaakt en al is hij nog niet helemaal 
zoals ik hem in gedachten heb, is de site wel al heel mooi geworden. 
Ik blijf een pietje precies...met alles...jammer genoeg en dus zal er nog wel het een en ander aan gesleuteld worden, maar hij is toch al flink gevuld en leuk om eens rond te kijken!!
(Klik op de link/foto in de rechterbalk en je komt gelijk op de website.)

 Verder heb ik me ook ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en verkoop sinds een korte tijd 
mijn zelfgemaakte spulletjes op markten en fairs hier in de omgeving.
Dus 't Glimmenhofje is nu echt een officieel bedrijfje, helemaal super, toch??
Ben er heel erg blij mee...
Via een berichtje van de vriendin van een vriendin (ja echt...) kwam alles in een stroomversnelling 
en bleken we dezelfde dingen te willen en leuk te vinden en we konden niet meer stoppen met onze enthousiasme delen en de ideetjes vlogen ons om de oren (en nog!!).
We hadden zoveel schik en plezier om wat we allemaal konden gaan opzetten, dat we gelijk spijkers met koppen hebben geslagen en allebei een eenmanszaakje hebben opgezet. 
Eigenlijk elkaars concurrenten, maar zo zien wij het niet. 
Juist gezamenlijk doen we de inkoop en de zoektocht naar leuke meubeltjes, kleine snuiterijtjes en opkoop bij mensen wiens familie naar een bejaardenhuis of iets gaan en van hun spulletjes af willen.
Verder hebben we ook een stukje eigen inbreng wat bij mij mijn zelfgemaakte spulletjes zijn 
en bij mijn nieuwbakken vriendinnetje/collegaatje haar planten al dan niet zelf gekweekt.
Verder hebben we nog veel meer grootse plannen, maar we proberen eerst via de leuke markten en fairs onze gezichten te laten zien en een beetje naamsbekendheid te krijgen...
En hopelijk kunnen we over een tijdje volgende stappen nemen en weer genieten van nieuwe projecten!!
Hieronder zal ik een aantal foto's plaatsen van de markten en fairs waar we 
hebben gestaan tot nu toe. 
Het eerst was de huis en tuinmarkt op de Dreef in Haarlem aan de beurt.
Eerst al die dozen bij de kraam, hemeltje wat een zooitje en wat hadden we veel...
We mochten ook een tafel opmaken in het midden van de markt, dat was een goed plan.
Aangekleed met allemaal leuke spullen en div. plantjes een echte Eyecatcher!
We hadden er zin in...kijk mijn lieve collegaatje Liesbeth maar...hihiii...
We deelden een kraam (hieronder mijn kant) en Liesbeth had ook nog een stuk grond ernaast.
Hieronder een impressie van wat ik zoal verkocht.





















De mooie vazen van het merk Brynxz die wij sinds de start ook verkopen, 
staan zo mooi bij elkaar en vallen de mensen goed op en passen goed bij de opgeknapte meubeltjes.
Jammer genoeg was het een behoorlijk koude dag en niet zo druk bevolkt, maar wij waren toch superblij met ons plekje en de leuke reacties van de mensen.


Daarna kregen we de kans op de tuinfair van Landgoed Beeckestijn te mogen staan om daar gelijk 
een prachtige tent voor 4 dagen tot ons eigen winkeltje om te toveren...super....
Jammer genoeg was ik geveld door de (teruggekeerde) hernia vlak na de markt in Haarlem en dacht ik niet mee te kunnen doen in 3 weken tijd, maar met zware medicatie en een hoop hulp, ging het toch lukken!!

Maar ook daar stonden eerst de dozen huizenhoog geloof ik...aarrgghh...hoe kregen we dat in de tent en hoe gingen we dat leuk neerzetten???? Als je goed kijkt zie je Liesbeth al op haar achterhoofd krabben, hahaa...
Maar we hadden vooraf al een idee gemaakt, twee leuke kasten uit Liesbeth's huis meegenomen als vitrinekasten en sitetables aan de zijkanten en een kleine eettafel in het midden. 
Daarvandaan werd alles ingericht en aangekleed met onze ingekochte en overige spulletjes.
Liesbeth had nog een gave oude badkuip op de kop getikt en die werd gevuld met bloemen en gieters erboven voor de douchestraal...
Jeempie wat moesten we een hoop inruimen...maar het resultaat mocht er zeker wezen.
Elk een eigen kant in de tent genomen zodat het voor de hulp die we kregen ook vrij duidelijk 
zou zijn. Links voor mij, rechts voor Liesbeth.

En natuurlijk hadden we ook nog een heel stuk ruimte om de tent heen tot onze beschikking.


Onze grote hulp Wendy, die van aanpakken wist en ons zo goed hielp omdat ik niet zoveel mocht 
en kon met die hernia. Het was een kanjer...
Even een onderonsje met elkaar...en wat zonnestralen opvangen...
En deze geweldige eend in de prachtigste kleuren en printen van het merk "Wings of wonders" stond er ook en had ik zo mee naar huis willen nemen... 
Zijn jullie mijn verhaal en foto's al zat?? 
Nou dan kun je hier nog afhaken hoor....
Was het leuk je even op mijn pagina gehad te hebben en tot een volgende keer...of niet...slik...

 Maar toch... ga ik nog één markt laten zien waar we afgelopen weekend hebben gestaan 
en waar we eigenlijk nog niet eens zoveel zin meer in hadden omdat we gaandeweg ons drukke bestaan met onze nieuwe bedrijfjes en ons gewone werk én huishouden én verdere neven activiteiten steeds moeier van lijf en geest waren geworden...
Toch was dit niet ver van huis en bleek deze markt uiteindelijk een supergezellige markt met veel bezoekers en leuke mensen en ook heel veel bekenden die even langskwamen!
De markt in Heiloo bleek er eentje voor herhaling vatbaar.
Wat was het een mooi groot terrein en stonden we weer op een superplek...
Jammer dat het net lijkt of we de was hebben buiten hangen achter onze kraam, hihihi...
maar dat was van onze achter buurvrouw die babyspulletjes verkocht. En om het achter ons dicht 
te zetten voor wat rust op de achtergrond van je eigen kraam wilden we niet doen omdat we zo 
dicht tegen elkaar aan stonden en de aanspraak was wel zo gezellig!
Naast de kraam ook nu weer een stukje grond voor de plantjes en meubeltjes.
En hieronder zicht op mijn eigen kraam (nu hadden we elk een eigen kraam) en help...
dat oranje zeil....gruwelijk...hahaaa...weer iets om de volgende keer om te denken.
De kraam van Liesbeth met de mooie groentinten...
En ja hoor...ook bij Liesbeth zicht op die maffe dozen onder de kraam...hihiii...
Daar gaan we om denken bij de volgende markt! Al doende leren we...
Liesbeth in actie! 

En er volgen er nog meer markten dus als jullie toevallig in de buurt wonen van zo'n markt, 
dan is een bezoekje zeker een leuk idee. 
Op mijn site staan de data van de markten en fairs die we bezoeken.

Nou, dan sluit ik nu af met een romantische foto van 25 jaar geleden toen manlief en ik elkaar het 
ja-woord gaven en we pasgeleden verrast werden door onze kinderen met een surprise party!! 
Geweldige verrassing en een super feestje...aan alles was gedacht en de huiskamer stond vol 
met al onze lieve familie, vrienden en buurtjes, dat doet je toch wel wat!
Een fijn moment om op terug te kijken...
Hoop ik met deze post mijn lange wegblijven in blogland weer een beetje goed gemaakt te hebben.
Stuur ik iedereen een lieve groet en heel veel zonnestralen!!

Joyce.






4 opmerkingen:

  1. Een heel verhaal, maar wel heel mooi. Jullie hebben mooie kramen en wat leuk dat je dat samen kunt doen.Nog proficiat met je 25 jarig huwelijk. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je. Succes ook met je webwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is lang terug ... leuk weer wat van je te lezen ...
    Beterschap met je hernia ...

    Fijne avond ... gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor: je lange post heeft alles goed gemaakt, haha. Ik kan me voorstellen dat het bloggen even op een lager pitje stond, je bent zo druk bezig met van alles. Wat ziet jullie kraam er geweldig uit! Hopelijk ben je gauw van je hoofdpijn af, niet leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen lieve meid,

    Ohhh...wat een lange en prachtige
    post heb je gemaakt...dit is echt genieten hoor.

    En ik wil je van harte feliciteren met jouw geweldige
    shop!
    Ik ben zo super trots op je, je hebt het helemaal voor
    elkaar, en ik ben net al even in je shop langs geweest,
    het ziet er zo geweldig mooi uit allemaal..

    Wat ontzettend leuk dat je nu ook een vriendin hebt
    waar je deze passie mee kunt delen, wat zag jullie
    kraam er toch super tof uit meid...

    Ik ga nu een link op mijn blog zetten zodat je meerdere
    bezoekers in je shopje krijgt die kunnen genieten van
    je mooie spulletjes...

    Ik wens je heel veel succes en heel veel liefs,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen